Antonio Mainenti (born in Sicily in 1978) is a Sound Engineer and Sound Designer with training in singing, harmony, and recording. He has delved into the use of hardware such as Arduino, Raspberry Pi, and Esp32, which has enabled him to create advanced multisensory installations. He revolutionized his approach to sound design by exploring the use of TensorFlow, Magenta, and MusicLM, pushing towards unique compositions that blend sound with visual storytelling. Specialized in immersive audio techniques like L-isa and Dolby Atmos, Antonio continues to push towards new frontiers in the creation of three-dimensional sound environments, leveraging the power of AI to explore new creative possibilities. Antonio has collaborated with major European audio services and works in live events, theater, and multimedia installations.
Antonio Mainenti (Sicilia nel 1978) – Sound Engineer e Sound Designer, ha una formazione in canto, armonia e registrazione. Ha approfondito l’uso di hardware come Arduino, Raspberry Pi e Esp32, che gli ha permesso di realizzare installazioni multisensoriali avanzate. Ha rivoluzionato il suo approccio al sound design approfondendo l’uso di TensorFlow, Magenta e MusicLM, spingendo verso composizioni uniche che fondono suono e narrazione visiva. Specializzato in tecniche di audio immersivo come L-isa e Dolby Atmos, Antonio continua a spingersi verso nuove frontiere nella creazione di ambienti sonori tridimensionali, sfruttando la potenza dell’IA per esplorare nuove possibilità creative. Antonio ha collaborato con importanti service audio europei e lavora in eventi dal vivo, teatro e installazioni multimediali.